III. Egyenlő bánásmód

Olyan programok megvalósítása, amelyek felhívják a társadalom figyelmét a nők helyzetére, a nők elleni erőszakra, illetve az egyenlő bánásmódra.

1. Nők a munkaerőpiacon

  1. Az egyenlőtlenség fogalmának ismertetése
  2. Az egyedülálló és gyermekkel rendelkező nők lehetőségei a munkaerőpiacon
  3. Továbbképzési lehetőségek ismertetése
  4. A munkaerő piaci hátrányos megkülönböztetés burkolt formáinak felismerése
  5. Munkakeresés 40 év felett
  6. A látható roma vonásokkal szembeni negatív munkaerő piaci attitűd kezelése
  7. A családi életút során megtapasztalt és fel nem dolgozott hátrányos megkülönböztetés

2. Nők párkapcsolatban

  1. Agresszió a párkapcsolatban
  2. Párkapcsolati erőszak
  3. A párkapcsolat kiépítésének szakaszai
  4. Őszinteség, alkalmazkodás, közös célok: A harmonikus párkapcsolat alapkövei
  5. Párkapcsolati problémák: Vegyük észre az árulkodó jeleket
  6. A bizalom kiépítése a párkapcsolatban
  7. „Vak-gyakorlatok”: Bizalomra épülő csoportos játékok

3. Nők anyaszerepben

  1. Valóban kész vagyok arra, hogy anya legyek? Meghívott előadó: tanárnő, védőnő, édesanya
  2. Hagyományos roma nevelés kontra iskolai pályafutás
  3. Babavárás1: alapvető egészségügyi ismeretek
  4. Tudatos családtervezés: Védőnői előadás
  5. Babavárás2: Igénybe vehető pénzbeli támogatások
  6. Babavárás3: Gyermekvállalás és párkapcsolat
  7. Kapcsolattartás az oktatási intézményekkel, döntéshozó a családban

4. Nők asszonyszerepben

  1. A bújtatott megkülönböztetés a nevelésben: A fiúk okosan, a lányok szépek?
  2. Munka és/vagy háziasszony
  3. A nők „második műszakja”
  4. A nők szerepe a hagyományos roma családban
  5. Ki viseli a nadrágot a gyermeknevelésben?
  6. Az önálló életvitelre való felkészítés szerepe a roma lányok nevelésében
  7. Apa-fiú kapcsolat: Társadalmi szerepek és pozíciók

5. Hátrányos megkülönböztetés az egészségügyben

  1. Szülés fogadott orvos nélkül
  2. Hiányos egészségügyi ismeretek-„Hogyan értem/hogyan értessem meg magam”.
  3. „Egymás felé közeledve” – lépések a családbarát egészségügy felé
  4. Az orvos utasításainak megértése, elfogadása, megtagadása
  5. Előadás: A házi gyermekorvos és a bőrgyógyász szakorvos előadása
  6. Mini szűrés – Gyakorlatszerzés: A haja fejbőr ellenőrzése
  7. Tájékoztatás az igénybe vehető egészségügyi és szociális ellátásokról, juttatásokról

6. Hátrányos megkülönböztetés a hétköznapi ügyintézésben

  1. Hiányos jogi ismeretekkel hogyan értsem/hogyan értessem meg? – előadás
  2. Tájékoztatás a helyi hivatalok ügyfélfogadási rendjéről
  3. Hiányos gazdasági, pénzügyi ismeretekkel hogyan értsem, hogyan értessem meg? – előadás
  4. Érdekérvényesítés a hivatalokban (hogyan készüljek fel az ügyintézésre)
  5. Tréning-Felkészülés az önálló érdekképviseletre
  6. Tréning-Kommunikáció a hivatalos ügyintézésben
  7. A Téti Önkormányzat előadása

7. Társadalmi programokban való részvétel

  1. A helyi közösség részvétele a városnapi rendezvényen
  2. Az óvodai rendezvényen történő részvétel erősítése
  3. Az iskolai rendezvényen történő részvétel erősítése
  4. Közös kézműves foglalkozás
  5. Részvétel az Adventi vásáron
  6. Baba-Mama Klub
  7. Társas játék délután
  8. Filmklub